Друкеровский вестник

Drukerovskij vestnik

ISSN 2312-6469 (Print)


Drukerovskij vestnik 2016; 5:

 

http://dx.doi.org/10.17213/2312-6469-2016-5-74-81

 

EVENT MARKETING AS A METHOD OF INNOVATIONS PRODUCT’S PROMOTION

A.I. Zakharova

Zakharova Aleksandra I. – student in Lomonosov Moscow State University, Faculty of Sociology.

Leninskie gory,  Moscow, Russia

e-mail: 88avenged@gmail.com

 

Abstract

The research topic is a new method of marketing – event marketing. The paper explores the definition of event marketing and its functions, which can be used to promote innovation products. The consumer education is the main function to create the demand for innovation products and services.

 

Keywords: innovation activities, marketing, functions, promotion, innovation product, consumer education.

 

Full text: [in elibrary.ru]

 

References

  1. Голиченко О.Г., Фахрудинова Р.Ф. Роль маркетинга как критического процесса инновационной деятельности. Цивилизация знаний: российские реалии // Труды шестнадцатой Международной научной конференции. Москва, 24-25 апреля 2015. – М.: РосНОУ, 2015. – С. 501-505.
  2. Драганчук Л.С. Якищик О.А. Поведение потребителей. Конспект лекций. – Красноярск: Сибирский федеральный университет, 2008. – 113 с.
  3. Москвина И.А. Специальный маркетинг (теоретические аспекты) // Вестник ТвГУ. Серия «Экономика и управление». – 2001. Выпуск 16. – С. 91-101.
  4. Назимко А.Е. Событийный маркетинг: руководство для заказчиков и исполнителей. –М.: Вершина, 2007. – 224 с.
  5. Самоволева С.А. Институциональные факторы и риски инновационной деятельности предприятий: дис. … канд. эконом. наук 08.00.05. – М.: ЦЭМИ РАН, 2009. – 183 с.
  6. Чернозубенко П.Е. Записки маркетолога, 2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.marketch.ru/marketing_dictionary/marketing_terms_s/sobytiynyy_marketing.
  7. Шарков Ф.И. Интегрированные коммуникации: реклама, пабликрилейшнз, брендинг. Учебное пособие. – М.: Издательско-торговая корпорация Дашков и К , 2014. – 324 с.
  8. Drenger J., Gaus H., Jahn S. Does flow influence the brand image in event marketing? // Journal of Advertising Research. 2008. Vol. 48. No 1. P. 138-147.
  9. Hawkins D.I., Best R.J., Coney K.A. Consumer behavior: Implications for marketing strategy. The McGraw-Hill Companies, Inc., 2004.
  10. Mau G., Weihe K., Silberer G. Attitudinal Effects of Event Marketing and Event-Sponsorship: A Comparison. Institute of Marketing and Retailing Georg-August-Universität, Göttingen, Germany, 2006.
  11. Oslo Manual: Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data, 3rd Edition – Paris. OECD, 2005.
  12. Tinnish S.M., Mangal S.M. Sustainable event marketing in the MICE industry: A theoretical framework // Journal of Convention and Event Tourism. 2012. Vol. 13, No 4. P. 227-249.
  13. Wohlfeil M., Whelan S. Event-marketing: when brands become «real-lived» experiences // Proceedings of the 8th Irish Academy of Management, 2005, September. P. 181-207.